O N S D A G

Onsdagar är, som jag tidigare nämnt, min lediga dag. AKA perfekt dag att lägga in aktiviteter iallafall! Jag är för dålig på att vila...
 
Jag spenderade förmiddagen hemma med att bocka av punkter från min att-göra-lista. Bl.a. har jag haft kontakt med en som anställt mig till en spelning om några veckor som ville ha smakprov på några låtar de önskar. För tillfället sitter jag faktiskt vid pianot just nu också, och växlar mellan att skriva här och spela in lite mer smakprov, haha! Precis som inom serviceyrken handlar det om att göra kunden nöjd. När de blir nöjda så blir jag nöjd. Då blir de glada, jag blir glad, och så är alla nöjda och glada!
 
Större delen av dagen har jag däremot spenderat i Kristianstad. Jag, och några fantastiskt talangfulla elever, hann med ett kort, men effektivt och givande, rep inför en audition nästa vecka. Det var en stor sten som lyftes från mitt bröst då vi har ytterst lite reptid, och det krävs mer jobb och rep än vad man tror. Men jobbar man med rätt människor, som inte bara är duktiga musiker utan även är engagerade, jobbar hårt och är proffsiga, så går det snabbt! Talang är inte allt, inte i en värld där alla har så mycket talang ändå. Då krävs det något mer. Mycket mer!
 
 
 
 
 
På kvällen var det dansrepetition på schemat, med SMLFMB-musikalen, på teatern. Nu börjar det bli finslipande! Med mycket fokus på att hålla våra linjer, heh. Och så övade vi på piruetter med, så himla roligt! Bra rep, bra rep. Morgondagens sångrep ställdes in, tråkigt, men - Mer, behövlig pluggtid!

kommentarer
postat av: Linda

fint

2014-01-25 @ 18:16:18
url: http://www.nattstad.se/Lindalinnros

kommentar:

namn:
kom ihåg
e-mail: (ej offentlig)

url:

kommentar:

Trackback