B J Ä R N U M

Hej! Det var ett tag sedan sist. Denna blogg var ju förra året en del av mitt gymnasiearbete, sedan avslutades det och jag tog studenten.
Senast jag skrev var det premiär av SMBFML samma kväll, och mycket har hänt sedan dess.
Idag sitter jag nämligen i min första, egna lägenhet i Bjärnum och har gått min andra dag på Musikteaterskolan. Efter en lång audition blev jag antagen till deras ettåriga, välkända artistutbildning och ska spendera året här med dans, sång och teater.
 
Jag har alltså tänkt att jag ska börja skriva här igen. Denna gång är syftet att stilla nära och käras begär och nyfikenhet, samt att själv kunna föra lite dagbok som jag sedan kan gå tillbaka och läsa. Det blir inte mycket tid över till uppdatering eller välgjorda inlägg och bilder, men det ger förhoppningsvis en inblick iallafall!
 
Så. Musikteaterskolan. Jag är fortfarande i chocktillstånd, det känns som en dröm. Det är ju en dröm! Det här är det absolut största som hänt mig, och förhoppningsvis bästa - det återstår att se. Före detta elever pratar om att det här var det roligaste, jobbigaste och bästa året i deras liv.
 
Jag är... Exalterad. Nyfiken. Nervös. Skitnervös. Skiträdd. Peppad. Fokuserad. Och lycklig, såklart.
Men det är läskigt. Det är många orosmoment. Klarar jag av det? Kommer jag orka? Är jag redo? Eller är jag för ung? Hur orkar man med all press och stress? Tänk om jag inte kan leva upp till kraven? Tänk om jag inte gillar utbildningen? Det här är ju en dröm för så många, även mig.
Men det är bara att köra. 100%. Varje dag. Inte tänka så mycket - bara köra!
 
Så. Nu har jag sagt hej igen! Jag hörde att några skulle till skolan och dansa ikväll, så nu ska jag tillbaka till skolan!
 
Såhär såg mitt skåp ut - det högra ("Årjängsskåpet", skylten har hängt där i 8 år tydligen??) - när vi kom dit :) Där fanns en massa grattis, lyckönskningar och tips på vägen från de förra eleverna! Kul!
 
 
Tips! Även min bästa vän Robin Sköneskog har också kommit in på skolan, och bloggar på http://robin.skoneskog.se/!
 

kommentarer

kommentar:

namn:
kom ihåg
e-mail: (ej offentlig)

url:

kommentar:

Trackback