J U L A F T O N

Söndag i Bjärnum! Som vanligt en välbehövlig helg med lite fest, en del övande och mycket vila. En sen fredag eller lördag förstör nästa dag alltför mycket egentligen... Man sover bort halva dagen och orkar inte vara produktiv andra halvan. Suck. "Jag går hem efter några timmar" försöker jag intala mig själv varje gång!

Hursomhaver, i fredags kom Dansbutiken med vara beställningar! Då kändes det som julafton, äntligen fick jag min balettskor och underbara jazzsneakers! Av de sistnämnda beställde jag en modell som var lättviktiga, mer bekvämt, anser jag.
När skolan var slut höll en tjej i klassen i ett yoga-pass. Det var underbart! Har saknat att yoga i grupp sedan jag kom till bjärnum, jag var så avslappnad efterråt att jag höll på att somna. Särskilt i mina axlar som nuförtiden är så spända efter alla balett armar! Det var väldigt uppskattat, så hon som var instruktör och tjejen som är zumba-instruktör ska hålla ett pass var i veckan! Så kul!


Nå, i övrigt. Imorgon har vi fys på schemat, och det pratas om att vi ska ha yoga. Jag hoppas verkligen det! Jag har micteknik på torsdag, och har nu bestämt mig för att köra Funny Honey. Ska lägga krutet på att skapa en stark karaktär i låten då den är inte särskilt tekniskt krävande, temat är ju ändå musikal! På dansen har vi börjat med ett par koreografier inom lyrisk jazz, där dansar man till texterna så det ska vara mycket känslor. Jag har aldrig tidigare dansat det men det är så kul att nu vill jag dansa hela tiden. Så skönt!

Del 3 i Harry Potter-maraton hos Hjalmar och Rasmus, i torsdags.


kommentarer

kommentar:

namn:
kom ihåg
e-mail: (ej offentlig)

url:

kommentar:

Trackback