D A G S R Y T M

Ingen dag är en annan lik, trots det har jag börjat komma in i någon dagsrytm som ser likadan ut de flesta dagar.
 
Dagen börjar med skola (idag och igår började det med att vi övade balett innan timme innan, det gör jag gärna ofta!), och när vi slutar kl 16 stannar jag oftast kvar. Övar sång, dans, stretchar, letar låtar, skriver om motgångar och framgångar i min loggbok och umgås med de andra. Där någonstans klämmer jag in middag, och runt 19-20 cyklar jag hem och antingen dumpar mina saker för att sedan cykla vidare till någon klasskompis, eller så plockar jag i ordning här hemma och lägger mig i sängen med en film någon timme, innan jag måste sova. Bubblan vi lever i, Bjärnums-bubblan som det kallas, är minst sagt påtaglig.
 
 
Det börjar bli en del att ha i huvudet nu. För tillfället har jag tre sånglåtar att inte bara lära mig, utan verkligen öva på. En jazz, en pop och en musikal. Helt skilda saker, det är svårt att försöka hålla isär teknikerna och vad jag ska tänka på. Sångteknik överlag får mycket fokus just nu, är inte van vid det. Min pop-låt är Born This Way, jag fick den igår och jag är smått livrädd. T.o.m min sånglärare tvekade på att ge den till mig, den är otroligt svår och han var ärlig med att det kan gå helt åt skogen... Hehe. Igår(förrgår?!) pratade vi enskilt med vår danslärare, och hon sa till mig att jag ska fokusera på baletten och tekniken. Alltid denna teknik, inom allt. Oumbärlig - men inte rolig alltså.
 
Jag velar mellan dessa låtar till mictekniken, tema musikal. Ett säkert kort och ett osäkert kort. Vi skulle visserligen utmana oss själva... Men detta känns ju bara korkat!
 
 
Visserligen Glees cover - men den version jag framför isåfall. Galen....
 

Känslan av att "detta är bara ett sommarläger - snart börjar skolan" börjar avta, men med tanke på hur s.i.n.n.e.s.s.j.u.k.t. snabbt tiden går kommer jag nog aldrig hinna inse att detta är skolan för mig. Men jag tar det inte för givet iallafall, jag kommer på mig själv att börja le av ingen annan anledning mer än att jag hinner landa i stunden och bara blir lycklig! Jag har sådan tur!
(När jag idag på musikalkunskapen låg bekvämt lutad mot Oskar på ett liggunderlag, framför vår glada lärare som visade på musikalklipp och berättade, och jag både skrattade och nästan blev rörd till tårar hade jag många sådana stunder!)
(Cirkelträningen i måndags var inte en sådan stund)
 
 

kommentarer

kommentar:

namn:
kom ihåg
e-mail: (ej offentlig)

url:

kommentar:

Trackback