A L L A - H J Ä R T A N S - D A G

Det var en mycket trött Emma som nyss kraschade ner i soffan efter en lång dag.
Jag envisades med att åka till skolan i ett par timmar i förmiddags, men sedan var det raka vägen ner till Malmö som gällde, med en otymplig take-away lunch i bilen. Då jag först skulle till restaurangen där mottagningen skulle hålla rum och ställa upp min utrustning och ställa in ljudet, för att sedan bege mig till kyrkan och prova ljudet där, behövdes det gott om tid. Det är mycket som kan gå fel på vägen. Som tur är, är mamma mindre tidsoptimist än vad jag är... 
(Var mycket gladare än vad jag ser ut att vara, lovar!)
3 låtar i kyrkan under ceremonin och ca 1 timmes bakgrundmusik under mottagningen stod det i kalendern.
 
Av någon anledning var det otroligt nervigt idag. Jag brukar känna mig relativt lugn inför den här sortens spelningar, men idag blev det pressat när verkligheten slog till och jag insåg hur viktigt det var att inte förstöra något haha. Fick lite smått panik så fort jag blev osäker på minsta grej...
 
Av respekt för brudparet tog vi inga bilder eller filmade i kyrkan, men det var så fint alltihop! Brudparet var så fina, jag är nöjd med min insats (fick spela på en flygel!!) och det blev en fin ceremoni. Jag tror att alla är glada och nöjda! Bröllopsspelningar är fantastiska att göra. Det är så mycket glädje och värme, samtidigt som det är otroligt ärofyllt.
 

kommentarer

kommentar:

namn:
kom ihåg
e-mail: (ej offentlig)

url:

kommentar:

Trackback