K U R S E R

Nu har vi haft alla ämnen och verkligen kommit igång med allt. Vi läser jazzdans, balett, drama, kör, enskild sång, micteknik, musikalkunskap (<3), röst&tal och har nu under grundkursen även ett teaterprojekt. Under 5-6 veckor ska vi i 10-grupper skriva, skapa och sätta upp en teaterföreställning, med allt vad det innebär. Otroligt roligt och spännande!
 
På dramat är det mycket fokusövningar just nu. Gruppövningar, vara i rummet och nuet, känna av omgivningen. Intressant, spännande och mysigt!
Dansen är svår. Vi har fyra lektioner i veckan och det känns som att det jag gör på min fritid är antingen att öva eller stretcha, haha. Men det är frustrerande när det känns som att man för varje lektion bara inser vad man inte kan? Det är såå mycket teknik.
Sången då, det är ju det jag kan bäst. Hm, ja, jag kan mer och mer sätta fingret på vad det är jag inte kan och behöver jobba på - äntligen. Är väldigt motiverad för tillfället, det känns inte lika hopplöst som dansen, liksom.
Kan berätta lite om de andra ämnena en annan gång!
 
Min stora tankegång just nu är vart jag ska lägga mitt största fokus och krut. Har hela tiden tänkt att jag självklart ska lägga det på dansen - så att jag breddar mig. Men nu slogs jag av tanken att det kanske är bättre att nischa mig ordentligt på sången och bli riktigt bra på det? Vad är egentligen bäst? Att bredda sig eller vara nischad?
 
Hmpf.
Nu behöver jag sova, jag är utpumpad varje kväll. Tankarna snurrar och kroppen är utpumpad. Imorgon kommer dansbutiken, äntligen kan jag köpa jazzsneakers och teknikskor (till baletten)! Förhoppningsvis lite danskläder med. Fredag är det med!
 
 


Brännmärken. Ska bli skönt att dansa imorn.. Eh.

 

kommentarer
postat av: Lina

Emma, HEJ!
Skoj att se att du går på Bjärnum nu. Känns det bra? Det är ett fantastiskt kul år du har framför dig. Njut!
Kram //Lina-Grace :)

Svar: Hej! Ja visst är det kul! :D Det känns helt fantastiskt, om än lite nervöst fortfarande :) Jag ska njuta varje dag! Hoppas du har det bra Lina :) Kram!
Nordigårds Emma Olsson

2014-08-22 @ 16:27:26

kommentar:

namn:
kom ihåg
e-mail: (ej offentlig)

url:

kommentar:

Trackback