E S - K O N S E R T

Idag var det es-konsert på C4! Två gånger per termin får musikeleverna möjligheten att uppträda inför alla musikelever, lärare, och övriga som är intresserade. Skolan arrangerar konserten i stora salen på konserthuset och har riktigt bra ljudanläggning, vilket är otroligt lyxigt!
 
 
Det är en grym möjlighet att få scenvana. Man behöver öva och ha erfarenhet för att bli bra på scen, och det enda sättet är att ställa sig där. Så idag ställde jag mig där, för... 5e gången kanske? Har varit med på några es-konserter under mina tre år. Jag tar möjligheten när jag får den!
 
Jag och min vapendragare Daniel framförde låten Songbird, som för drygt en vecka sedan framfördes i melodifestivalen av Ellen Benediktsson. Jag blev kär i låten direkt och skyndade att spela in låten på mobilen och planka den, för de låtar som går till final får ju inte släppas förrän alla låtar är framförda i tävlingen! Därför vågar jag inte heller lägga videoklippet här, då det antagligen kommer bli borttaget snabbt. Kanske lägger upp det när det är lagligt istället, haha!
 
Jag hade riktigt dåligt självförtroende idag och mådde inte alls bra innan jag skulle upp på scen, jag var på väg att hoppa av. Pressen blev för stor, de obligatoriska nerverna blev överväldigande och jag jämförde mig med alla andra. Som vanligt. Jag är min största kritiker och det drar ner mig. Men jag gick upp, med ett hjärta som bankade i rasande tempo, och det blev bra ändå! Har kollat på klippet och är glad och nöjd. Skönt!
 

kommentarer

kommentar:

namn:
kom ihåg
e-mail: (ej offentlig)

url:

kommentar:

Trackback