3

Vecka 3 då, shit. Jag har aldrig varit med om att tiden går såhär fort... Men tiden går ju fort när man har kul, ha ha ha. Och när man har fullt upp! Vi är i full gång med vårat teaterprojekt, enligt vår egensnickrade tidsplan ska manuset vara färdigskrivet denna vecka och sen ska det göras rollfördelning och karaktärsanalyser och yadayada. För att underlätta arbetet har vi delat in oss i smågrupper, jag satte mig själv i kostym/smink-gruppen och ljud/ljus-gruppen. Sådant tycker jag är kul! 
 
Jag har även redan hunnit ha min andra micteknikslektion, där vi får ställa oss på scenen i spotlighten, framför läraren och klasskompisar, och framföra en egenvald låt som vi har övat på. Det görs för att vi ska hamna i skarpt läge, och tro mig, det gör man... Efteråt får man feedback på både sånginsatsen och framförandet.
Idag körde jag "Love Runs Out", av One Republic. Skitkul! Klapp på axeln Emma, idag var du bra. Många tycker det är jobbigt med mictekniken, men jag tycker det är svinroligt! Trots att jag blir nervös.
 
Imorgon väntar favoritlektionen för både mig och många andra - musikalkunskap! 2 x 80 min ren njutning, underhållning och kunskapsabsorption. Tidigare lektioner har vår lärare pratat och visat musik och videos om musikalens bakgrund och rötter. Han är världens mest underbara lärare, och han är otroligt pedagogisk!
 
Och så dansen. Till skillnad från förra veckan är jag nu på en topp i dans-känslo-berg-o-dalbanan, men för tillfället gäller dansångesten piruetter. Satans piruetter...
 
 
Taco/pizza-buffé med delar av klassen i fredags. Bild från robin.skoneskog.se
 
Konstnärlig fika skapad av oss på trivselaktiviteterna i måndags.
 
 
 

kommentarer

kommentar:

namn:
kom ihåg
e-mail: (ej offentlig)

url:

kommentar:

Trackback