F I N A L

Ännu en final. Ännu ett avslut! Igår körde vi den sista föreställningen - extraföreställningen - av Jisses Amalia, inför en fullsatt publik. Om jag känner mig vemodig? Egentligen, ja. Men jag har blivit ganska duktig på att hantera sådana här avslut.
Det är ju så det är i den här världen, början och slut. Hela hela tiden. Otaligt många timmar av blod, svett och tårar för några få timmar framför publiken. Om det är värt det? Klart det är! Som om inte belöningen vore nog så är bara själva vägen dit värd det. Vi har haft otroligt roligt i 3-4 månader, inte bara under dessa tre veckor som föreställningen varade.
 
Denna produktion är den roligaste jag varit med i, tillsammans med en uppsättning av musikalen Grease, för 4 år sedan. Producenten bakom dessa två projekt är samma - Jag ser ett mönster... Haha! Ingela är helt fantastisk. Den bästa människan jag vet. Teaterlärare, producent, kollega, kompis, mentor. Hon är nästan som en extramamma, känns det som. De andra i ensemblen, och alla i hela staben, är också helt fantastiska. Så otroligt proffsiga allihop.
 
 
 
Så. Min första erfarenhet av en riktig revyproduktion. Jag har fått göra något jag inte trodde jag kunde: Vara rolig på scen! Det var nog det jag var mest nervös över, jag har aldrig sett mig som rolig. Så fick jag beröm för det, till och med! Så jäkla häftigt. Det här vill jag göra igen!

kommentarer

kommentar:

namn:
kom ihåg
e-mail: (ej offentlig)

url:

kommentar:

Trackback