A U D I T I O N

Trots allt snökaos har denna dagen varit otroligt rolig, men lång. Redan kl 6 satte jag mig på bussen till Kristianstad och plöjde först igenom en 3.5 hr lång riskettan-kurs och gick sedan till skolan. Vi soundcheckade lite, och sedan - väntade.. Väntade... Väntade.. Umgicks, spelade, pratade och väntade... På våra auditiontider!
Idag var det dags för, vad lärarna kallar, "C4 live audition". Tydligen har just vår skola fått in en hel del förfrågningar om spelningar på sistone, och därför anordnades en audition. En evenemangsansvarig från Kristianstad kommun var även med i juryn.
 
Alla nerver gjorde att jag inte kunde vara bitter över snökaoset. När jag blir nervös blir jag nämligen extremt energisk, högljudd och rastlös. Jag värmer upp rösten non-stop och studsar rundor för att värma upp kroppen (fast efter en stund blir det bara ett nervutlopp...). Jag blir helt enkelt otroligt irriterande.
 
För min del blev det lite Use Somebody, med fullt band. Det blev lite Time After Time, med Daniel på akustisk gitarr. Och så blev det en akustisk version av Pokerface, där jag kompade mig själv på piano.
 
Jag försökte att inte göra en stor grej av detJag visade vad jag hade, vi visade vad vi hade. Om de inte tyckte om det, eller om det inte passar något evenemang - tja. Så kan det vara! Alla gillar inte en. Man passar inte på alla evenemang.
Jag är nöjd med min insats - Därmed kan jag känna att jag visade mig och stå för det!
 
 

kommentarer

kommentar:

namn:
kom ihåg
e-mail: (ej offentlig)

url:

kommentar:

Trackback