S T U D I O R E P

På fredag ska jag och några klasskompisar grotta ner oss i skolans studio och spela in en låt. Närmare bestämt den här låten:
 
 
  
 
Då jag läser inriktningen musikproduktion har jag läst musikproduktion i 1.5 år nu, och det roligaste är självklart att spela in! Hade jag fått bestämma hade vi spelat in i studion hela tiden. Men tydligen "måste man lära sig hur man gör först". Äsch... Detaljer....
Det ska bli sjukt roligt! Att sitta i en liten svettig studio konstant hela dagen och kvällen är mycket mysigare än det låter. Man hinner vara irriterad, hysterisk, trött, asförbannad och superglad flera gånger. Det tar nämligen extremt, extremt mycket längre tid än vad man tror. Bara att få upp all teknik är ju ett megaprojekt!
 
För att det ska gå så smidigt som möjligt är det viktigt att vara så förberedda som möjligt, så idag hade vi ett sista rep innan vi intar studion. Bra för peppen!
 
Det blev ett par timmars dansrep med SMLFMB innan jag åkte hem, så nu är jag helt slut. Fyllde nyss på med middag och massa glass - så imorgon är jag fit for fight igen. God natt!
 
 
 

kommentarer

kommentar:

namn:
kom ihåg
e-mail: (ej offentlig)

url:

kommentar:

Trackback