I N D I E

Gårkvällen gick i indie-anda. Jag begav mig till grannhålan Hässleholm för att gå på en liten spelning, mysigt! Det var premiärspelning för det ena bandet, och trummisen i det bandet råkar vara min barndomskompis, f.d. klasskompis och nästan granne. Cheops' Cave, heter de.
 
Såhär låter beskrivningen av bandet på facebook-evenemanget: "Cheops Cave gör sin premiärspelning, men alla som har hört deras tongångar sippra ut från replokalen på Markan kan gå i god för att det här är ett av de mer lovande banden som stan har kommit fram med på sistone."
 
Jag blev grymt impad! De var väldigt samspelta, det märks att de har repat mycket och att de är musikaliska. Och så var deras låtar himla bra också, något som brukar vara en bristvara hos nya banden. Kul!
 
Ur ett musikaliskt perspektiv tycker jag alltid det är bra med lokala spelningar. Alla genrer! (Nåja) Det är inspirerande. Och upplyftande, att se hur omgivningen också älskar musik. Att få höra ny musik, nya band och nya tankar och idéer är bra för ens kreativitet. Man måste exponera sig. Det stärker och utvecklar en som musiker. Det påverkar mitt musikintresse, låtskrivande och artisteri. Både medvetet och omedvetet! Vad skulle musik vara utan utveckling? Tråkigt och oinspirerande. Man måste alltid utveckclas. Det finns alltid mer att se, man kan alltid bli bättre. Så, igår fick mitt musikintresse gå på studiebesök. Och jag fick ha en trevlig fredagkväll, hah!
 
 

kommentarer

kommentar:

namn:
kom ihåg
e-mail: (ej offentlig)

url:

kommentar:

Trackback