G I G

Jag spelar sällan i Osby nu för tiden, men idag gjorde jag minsann det! Och lustigt nog ska jag göra det på fredag också. Det är mysigt att spela i byn där man bor. Idag spelade jag på en kalkonmiddag. Sådana här spelningar ger mig flashbacks till när jag var liten och började få mina första spelningar, på PRO och HRF... Man hålls kvar på jorden! Och så slipper man åka så långt. Hehe.
 
En halvtimmes pianoplink med sång på egen hand stod på kalendern, så jag tog med mig mitt pick och pack (läs: PA-utrustning) och begav mig.
Det var riktigt kul att spela idag! Det är inte alltid givet. Hur mycket man än älskar att sjunga och spela inför andra, så är inte alla spelningar kul. Men, som sagt: Det är jobb. Jag har bara turen att kunna göra något (oftast) sjukt kul!
 
 
Nå, resten av veckan: En massamassa Annie. Veckan ut. Sista rycket. Shit. Plus en till tolvårig-tjej-med-piano-spelning på fredag. Mh!
 

kommentarer
postat av: Ellen

Kul! :D

Svar: Ja, otroligt kul! :)
Nordigårds Emma Olsson

2013-11-20 @ 21:29:45
url: http://lifeofellen.devote.se

kommentar:

namn:
kom ihåg
e-mail: (ej offentlig)

url:

kommentar:

Trackback