L U C I A

13 december igår. Första året jag inte går ett luciatåg sedan... Någonsin? Herregud. Det är tråkigt! Jag älskar att gå luciatåg!
 
Igår var det luciatåg på skolan, det stod musikettorna för. Jag var avundsjuk, men mysigt var det ändå! Så duktiga ettor vi har.
För att fortsätta dagen i lucias tecken träffade jag på kvällen mitt gamla luciagäng! För två decembrar sedan blev jag uttagen till Lions luciagrupp i Hässleholm med 8 andra tjejer, vi tokrepade och gick sedan tokmånga luciatåg under några få dagar kring lucia. Vi fick träffa Robin Stjernberg, åka mellan lokalerna i vår lilla turnébuss, vara med i en massa tidningsartiklar, åka genom Hässleholm i hästdroskor och vinka på alla människor som riktiga drottningar och vid kröningen fick vi fantastiskt fina smycken. Vid varje ställe vi sjöng på fick vi även gåvor...! Åh, det var en så otroligt rolig tid, bland det mest fantastiska jag upplevt.
Vi blev väldigt sammansvetsade och har hållit kontakten sedan dess, men nu är det längesen vi träffades. Det fixade vi igårkväll! Vi pratade på som bara tjejer kan om allt mellan himmel och jord, och kollade på alla de bilder som fanns på cd-skivan vi fick på slutet. Många minnen drogs upp tillsammans med mycket skratt! Tänka sig hur mycket glädje luciatiden kan sprida! Inte anade vi när vi gick på audition för två år sedan att det skulle vara så mycket mer än en musikalisk upplevelse..
 

kommentarer
postat av: MOOOLLYS.se - Uppsalas största blogg

Nu drar jag igång en länktävling igen, pass på! ;D
Vill du få en länk på Uppsalas största blogg, inför tusentals läsare?
Kika då in på min blogg och gissa vad det är för bild!
Du får gissa hur många gånger du vill, men en gissning/kommentar.

LÄNK: http://mooollys.se/tavling-gissa-ratt-nr2/

STOR KRAM FRÅN MOOOLLYS.se - UPPSALAS STÖRSTA BLOGG <3

2013-12-15 @ 15:24:04
url: http://mooollys.se

kommentar:

namn:
kom ihåg
e-mail: (ej offentlig)

url:

kommentar:

Trackback