L Ö R D A G

Lördag eftermiddag. Efter en obligatorisk kvart framför julkalendern, begav jag mig till Älmhult för mitt första "riktiga" helgrep! Kl 10-16 stod det på schemat. Fortsatt slipande. Det blir mycket tragglande, att ta om sketcher om och om igen och fokusera på detaljer. När det händer, kollar jag åt vänster. När hon säger det, går jag dit. Man repeterar inte numrena bara för att lära sig repliker. Rörelsemönstret, reaktionsmönstret och hur de andra spelar ska sätta sig i muskelminnet. Teater är ett samarbete. Det ska kunnas baklänges och framlänges i sömnen, men ändå vara levande och flexibelt.
 
Det är bara två dagar till mitt piano-terminsuppspel. Börjar bli fruktansvärt nervös. Så ikväll blir det mycket fortsatt pianorepeterande, även fast jag redan kan den. Har även på min to-do-lista att lyssna på en del låtar vi har i revyn och ta ut stämmor.. Märkte idag att det har jag inte gjort. Hehe. Sångtext- och replikrepeterande vore inte heller fel. Det kan man inte repa för mycket, det är det som är problemet...
 
 

kommentarer

kommentar:

namn:
kom ihåg
e-mail: (ej offentlig)

url:

kommentar:

Trackback