I D O L F I N A L

Ingen har väl missat att det är final i idol ikväll? Jag har denna höst inte följt programmet, för första gången någonsin, men har sett ett par avsnitt.
Jag har ganska svårt för idol och liknande talangtävlingar. Problemet är att det sänds på TV och alla de konsekvenser det får... Men nu ska jag inte diskutera det - Jag vill diskutera finalisterna!
 
Nå, Elin Bergman och Kevin Walker. Hade jag fått bestämma hade Elin och Erik stått i finalen, där Erik hade vunnit. Han var, enligt mig, den bästa artisten.

Att Kevin är i final tycker jag helt ärligt är förjävligt. Han är mysig. Sjunger fint. Ser bra ut. Tar kameror bra. Men han är ju ingen artist. Ingen idol. Utstrålningen finns inte där, scennärvaron, dynamiken, artisteriet.
 
 
 
Elin däremot! Nej, rösten är inte hundra. Det brukar vara det största argumentet mot henne. Men gissa vad? Sångrösten är inte det viktigaste längre. På gott och ont. Hon är en artist. Hon vet hur man för sig, tar en publik och ger en show. Just det som idol handlar om. Idol är inte en sångtävling, knappt ens en musiktävling. Idol är en mainstream tävling som tar fram en mainstream artist för en mainstream publik. En sådan publik som uppskattar den sortens artist Elin är. Elin for president!
 

kommentarer
postat av: Kompakt

Hej, kompakt här.
6e luckan är uppe och idag kan du vinna en videokurs från moderskeppet! :D Ta en titt här http://kompakt.nu/2013/december/lucka-6.html

2013-12-06 @ 12:53:52
url: http://kompakt.nu
postat av: Vonskareng

Det går faktiskt himla bra - magen är nästan frisk nu så blir inte nervös över den direkt. Sen är jag så van vid att äta MAT nu att det inte längre är värre för mig att äta borta än hemma. Jag vet att jag behöver minst en normalportion (gärna extra), försöker lyssna på kroppen, o så är jag ju oftast ute MED pojkvännen liksom. Visst kan jag få ångest, men jag vet att sålänge jag inte börjar fuska igen försvinner den tillslut, med tiden. Det enda jag inte vågat testa att äta UTE än är pizza, men sen är den inte god här i sverige. Längtar till Italien nu bara för det hih...:> har iaf ätit deras hemgjorda en gång so far ^^ fö är du så hiiiimla vacker dör varenda gång du postar ego-bild haha <3

2013-12-06 @ 15:32:18
url: http://vonskareng.blogg.se
postat av: Carro - en alternativ bloggerska

Håller helt klart med dig! :D Kramisar Carro

2013-12-09 @ 09:54:53
url: http://quiethell.blogg.se/
postat av: Carro - en alternativ bloggerska

Håller helt klart med dig! :D Kramisar Carro

2013-12-09 @ 09:54:54
url: http://quiethell.blogg.se/

kommentar:

namn:
kom ihåg
e-mail: (ej offentlig)

url:

kommentar:

Trackback