D E C E M B E R

Första december igår. Som jag har längtat! Det kommer hända mycket i december (utöver från julen... eh), främst fokus på revyn. Mycket rep, på helger och en del under vardagar. Att repetera under de tillfällen man är där räcker dock inte - Det krävs mycket repetition på egen hand, något många utomstånde lätt glömmer bort! Det är otroligt tidskrävande.
Skolan kräver mycket, som alltid innan jul. Inte minst i musikväg, nästa vecka är det terminsuppspel i instrument. Vid terminsuppspelen spelar man upp en låt man förberett, samt att man ska spela a vista: En låt ställs fram och man ska spela direkt från pappret. Sjukt nervöst.
En BMTH-konsert väntar ju även, som sagt. På fredag ska jag grotta ner mig i skolans studio och spela in musik. Det blir SMLFMB-rep. Och ännu, ännu mer revyrep! Jullovet kommer att ägnas åt dagliga repetitioner. Det är ju premiär om drygt en månad, herregud... Jag börjar bli stressad. Och nervös. Det finns ingen återvändo nu! Jag ska hålla er underrättade.
 
Helgen har varit underbar. Precis så som jag vill att den ska vara - Jag har repeterat i Älmhult, umgåtts med familjen och träffat vänner. Städat, spelat piano, kollat på film. Bakat mängder av julgodis med min fina Johanna. Jag har varit effektiv, jag har vilat och jag har njutit. Bra start på årets bästa månad - Glad december!
 
 


kommentarer
postat av: veronica eriksson

Gud så mysigt! Älskar dessa tider! :)

Svar: Jag med, så himla fint!
Nordigårds Emma Olsson

2013-12-02 @ 20:00:50
url: http://vveronicas.com/
postat av: Rebecka - bloggar om skönhet och vardag

Men vad gott med lussebullar!! December är verkligen helmysigt :')

Just nu kan man vinna en fullsize flaska med arganolja på min blogg! Ger UV-skydd, glans och mjukhet till håret, och allt du behöver göra är att kommentera ett inlägg. Kika in vetja :)
(Ledsen om du inte gillar såna här kommentarer, men jag tycker oljan är grym och vill gärna att många deltar i tävlingen!)

2013-12-04 @ 14:16:14
url: http://citrusljus.blogg.se

kommentar:

namn:
kom ihåg
e-mail: (ej offentlig)

url:

kommentar:

Trackback